środa, 23 grudnia 2015

II DIY Świąteczne- Proste obrazki dekoracyjne


Hej

Jak po tytule widać, pokażę Wam jak w prosty sposób zrobić obrazki, które możecie zobaczyć wyżej. Wydaje mi się, że mogą one być ciekawą dekoracją do Waszych pokoi i nadają świątecznego klimatu. 
Potrzebne będą:
*Kartki, najlepiej techniczne lub grubsze do akwareli
*Farby: plakatowe i akwarele
*Pędzle. Płaskie i okrągłe
*Czarny żelowy długopis
*Nitki, tasiemki, brokat (tu już co wybierzecie i znajdziecie w domu)
*Ramki jeśli chcecie oprawić obrazki.

Norweskie wzory

Na początku wybieramy kartkę, najlepiej techniczną, która będzie pasować do ramki. (moja A4)
Linijką odmierzamy paski, zaznaczamy lekko na przemian lub mogą się powtarzać cienkie i grube (2 i 5 cm)

Na grubszych rysujemy choinki z dwóch trójkątów nachodzących na siebie i te charakterystyczne gwiazdki dla wzoru norweskiego. Radzę najpierw przećwiczyć na osobnej kartce te wzory ;)


Na chudszych paskach malujemy kwadraciki czerwoną farbą. Polecam wziąć płaski pędzel, którym możecie zrobić taki wzór.

Tym samym pędzlem malujemy pozostałe wzory. Możecie rozwodnic trochę farbę, żeby lepiej się rozprowadzała, ale żeby wszystkie wzory były jednakowo napigmentowane.



Kwadraciki malujemy tylko na dwóch pierwszych chudych paskach.


Aby wszystko było wykończone, malujemy pasy farbą, tworząc takie obwódki. Dodajemy kółka, kreski. gwiazdki.

Zostawiamy prace, a gdy już całkowicie wyschnie małym pędzelkiem i białą farbą malujemy drobne szczegóły i poprawiamy niektóre niedociągnięcia farby,


Choinka

Drugi obrazek będzie najłatwiejszy ze wszystkich. Zrobiłam go po tym jak zostało mi trochę farby po wzorze norweskim. 
Malujemy na środku kartki trójkąt taki jak na zdjęciu poniżej. Będzie to choinka,

Znowu czekamy aż wyschnie i dodajemy dekoracje. Ja ostatnio kupiłam takie taśmy dekoracyjne, ale wy możecie przykleić kawałki nitek, papieru kolorowego, czy nawet kawałki łańcuchów do dekoracji choinek. 
W wolnych miejscach białą farbą malujemy kropeczki.


Napis

Do ostatniego obrazka dobrze będzie jeśli użyjecie  akwarele, ale bardzo rozcieńczonymi farbami plakatowymi też się może udać.

Ołówkiem zaznaczamy napis, który chcemy mieć na obrazku. Następnie czerwonym i ciemnym, różowym kolorem malujemy dość duże plamy, w kształcie przybliżonym do koła. Muszą mieć soczyste kolory i jednocześnie trochę wody.



Bierzemy do reki duży pędzel i moczymy go w wodzie. Następnie wodę rozprowadzamy po całym obrazku omijając napis.


Możemy dodać jeszcze kilka plamek, które będą bardziej rozlane,


W niektórych miejscach dodajemy żółte plamy i czerwoną farbą zaznaczamy gdzieniegdzie napis.
(nie bójcie się, tylko teraz tak wygląda ;))


Gdy wszystko wyschnie wykańczamy obraz. Żelowym długopisem zaznaczamy obwódki napisu. Żeby napis bardziej się wyróżniał czasem dodajemy grubsze linie.



I gotowe!


Możecie poszukać różnych inspiracji w internecie i przerysować swoje ulubione obrazki. Ja znalazłam taki lampion. Malowałam go akwarelami.

Zeszłoroczne posty DIY:

Kartki świąteczne

Świecznik


Co myślicie o tych obrazkach?
Lubicie takie posty?

3 komentarze:

  1. Ja bardzo lubię twoje diy <3!
    marmurka-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie posty!

    Życzę wesołych świąt i szczęśliwego nowego roku!
    http://jabluszkooo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podobają mi się stworzone przez ciebie obrazki, kiedyś też takie robiłam :) Wesołych świąt :)

    OdpowiedzUsuń