piątek, 25 kwietnia 2014

DIY- sznurkowa bransoletka z guzikami

Hej
Tak, wiem ostatnio mało działo się na blogu. Miałam straszny problem z przegraniem zdjęć z aparatu i musiałam robic wszystko naokoło. No ale wreszcie się udało i mam dla was inny turtolial niż do tej pory. Plany na niego były już dawno, chyba jak zaczęłam blogować, ale jakoś nigdy nie było czasu. Gdyby nie moja koleżanka, która chciała wiedzieć jak robię bransoletkę to pewnie byłby ten post dopiero w wakcje. Przedstawiał on będzie jak robię bransoletkę ze sznurków woskowych i guzików, która wygląda tak:
Może kolory guzików nie są jakieś specjalne :P
 
Ucinamy 4 kawałki sznurka woskowego, tak ok. po metrze na każdy sznurek
 
Następnie zawiązujemy w ten sposób, aby jedna końcówka wychodząca ze supełka była dłuższa.

 
supełek np. 1
 

Bierzemy do ręki pierwszy z preawej strony sznurek i kładziemy go pod dwa środkowe
 

 
Pierwszy z lewej strony kładziemy pod ten pierwszy z lewej strony. 




Ten sam sznurek wkładamy w oczko.
 
Ściskamy dwa sznurki. (prawy i lewy)


Supełek nr. 2
 

Drugi supełe będzie wyglądał bardzo podobnie tylko, że odwrotnie. 
 
Tym razem prawy sznurek zamiast pod dwa środkowe sznurki kładziemy na wierzch.
 
 
Sznurek po lewej stronie kładziemy tym razem nad sznurek z prawej strony...

 
i wkładamy w dziurkę ale od dołu

 
Nie wiem czy z tego zdjęcia się da połapać, wiec zrobiłam jeszce takie coś ;)
Czerwony sznurek pokazuje jak trzeba przełożyć lewy sznurek
 
 


Na koniec ściskamy oba sznurki
 
 


Robimy tak na przemian aż uzbiera się 6.
 
Wtedy wkładamy guzik w taki sposób.

 
Dalej robimy normalnie supełek nr. 1 i nr. 2 na przemian

 
Gdy uzbiera się 6 wkładamy następny guzik


Zamiast guzików można użyć koraliki np. jak w moich bransoletkach, które robiłam wcześniej. Wplata je się tak samo.




 
a tu bransoletki zupełnie inne, ale ze sznurków woskowych. (nie robione przeze mnie)

 
A tu moja kolekcja koralików do bransoletek. Poszperajcie w szafkach może znajdziecie jakieś fajne.


 
Jeśli coś jest nie jasne to piszcie bo czasami moge coś przeoczyć itp. Nauczyłam się robic te bransoletki z książki o robieniu plecionek z żyłek, dlatego w internecie możecie poszukać plecionek na podstawie żyłek a zrobić je z tego sznurka bo myślę, że to zawsze lepiej wygląda :P. Sznurek możecie kupic w pasmanterii.
 
Znam jeszce kilka pomysłów na bransoletki, jeśli chcecie więcej takich postów to piszcie ;)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz