niedziela, 15 maja 2016

Kolorowanie, Cieniowanie- Co i jak?

Hej

Postanowiłam wziąć się za tutoriale, bo właściwie nie robiłam nic ostatnio, a na blogu Top Model już nie piszę. Ciągle dostaje pytania: Jak kolorujesz?. Dzisiaj postaram się wszystko wytłumaczyć. Jak najlepiej mi się uda. Chyba każdy miał styczność z kredkami czy to w przedszkolu czy szkole. Niektórzy myślą, że to zajęcie dla dzieci. Ja myślę, że w każdym wieku można rysować i robić to na prawdę dobrze. A kiedy się wyrobi swój własny styl to wszystko bardzo sprawnie pójdzie. Pokażę tu kilka sposobów. Może któryś akurat Tobie się spodoba. Najważniejsze jest ćwiczenie, bo bez tego nic się nie uda.

Na początku narysowałam przykładowe spodnie. Możecie oczywiście próbować kolorować cokolwiek chcecie na podobnej zasadzie. Jeśli będzie Wam łatwiej to moje szkice możecie wydrukować lub nawet skorzystać ze zwykłej kolorowanki dla dzieci.
Druga ważna rzecz to wybranie kolorów potrzebnych do pokolorowania. Jeśli macie większy zestaw kredek to wybieracie kilka odcieni np. koloru zielonego + biały i czarny, jeśli nie to niżej znajdziecie też coś dla siebie :)

Spodnie koloruje lekko jednym z pośrednich odcieni zieleni. Staram się zwracać uwagę na cień, dlatego koloruje lekko całość i w najbardziej zacienionych miejscach bardziej przyciskam kredką.
Jaśniejszym odcieniem koloruje do środka każdej nogawki. Tak, alby został lekki biały prześwit jak na zdjęciu.

Teraz dodaję w najciemniejszych miejscach koloru czarnego. Następnie mieszam go z ciemnym zielonym i cieniuję, żeby nie powstał duży przeskok pomiędzy kolorami.


Najjaśniejszym odcieniem zielonego wszystko jeszcze raz koloruję. Prawie na całych spodniach można mocniej przyciskać kredkę, jedynie gdzie widzicie na zdjęciu najwięcej białego, tam tylko lekko kolorujemy.


Teraz całość jednolicie kolorujemy białym kolorem. Używam tego koloru jako blendera. Dzięki niemu, wszystkie kolory mi się ładnie połączą.


Aby uwydatnić cienie. Można także dodać czarnego w najciemniejszych miejscach i rozmazać go białym kolorem.

Tak wyglądają gotowe spodnie. To moja jedna z ulubionych technik i najczęściej tak właśnie koloruję.

Ograniczona ilość kredek

Tak jak obiecałam. Jeśli macie ograniczoną liczbę kredek to wybierzcie zbliżone do siebie kolory. Przykładowo: czerwony, pomarańczowy, żółty.  
Zazwyczaj nawet w mniejszych pudełkach z kredkami znajdziecie dwa odcienie zielonego. Ja dodałam do tego żółty i dodatkowo biały i czarny.


Wszystko jest tutaj bardzo podobne. Tak samo jak przy poprzednich spodniach jasnym zielonym kolorem kolorujemy całe spodnie zostawiając jasne prześwity na środkach nogawek.

Ciemnym odcieniem kolorujemy najbardziej zacienione miejsca.
Znowu tym samym kolorem (jasno zielony) kolorujemy całość zostawiając lekki prześwit białej kartki jak na zdjęciu.

Żółtym kolorem kolorujemy tam gdzie najbardziej dochodzi światło i cieniujemy do środka nogawek.


Dodajemy czarnego koloru w najciemniejszych miejscach.


Na koniec wszystko blendujemy białą kredką i gotowe.

Cienkopis + Kredka

Kolejny sposób jest najłatwiejszy. Najmniej przy niem trzeba się bawić z warstwami itp. 

Cienkopisem lub długopisem cieniujemy za pomocą np. kresek. Zwracamy uwagę na zagięcia i najbardziej zacienione miejsca.


Kolorujemy kredką całość i znowu zostawiamy lekkie prześwity na środkach nogawek.

Tak się prezentują 3 sposoby kolorowania i cieniowania. 
1. Kredki Faber Castell polychromos
2. Faber Castell Eco
3. Cienkopis Micron Sakura 005  i kredka Faber Castell Eco.

Pamiętajcie, że w zależności co kolorujecie cień może być inny. Najlepiej na początku rysowania założyć gdzie będzie padać światło. 
Mam nadzieję, że chociaż trochę pomogłam. Oczywiście każdy rysuje inaczej. Ja podałam tylko kilka propozycji.



19 komentarzy:

  1. Jejku, masz do tego ręke! Ogromny talent, gratuluję! :) Oczywiście wskazówki jak najbardziej przydatne.
    Pozdrawiam! :)

    http://violaandkasia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo przydatny tutorial. Uwielbiam rysować, więc na pewno skorzystam z rad :)

    jeśli Ci się spodoba skomentuj, zaobserwuj.. odwdzięczę się :)
    http://rougeper.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz talent i to niebagatelny. Nie mam oka, takiego jak Ty, jednak doceniam i szanuję taką pracę oraz wkład w nią. Te szczegóły są tak istotne, że można by się pokusić o stwierdzenie, że bez nich praca nie miałby sensu. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co to za konfabulacja? To bezsensowne nic!

      Usuń
  4. Świetny post, chętnie skorzystam z porad bo sama też się tym interesuje :)
    http://nevergiveup-gosia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post, chętnie skorzystam z porad bo sama też się tym interesuje :)
    http://nevergiveup-gosia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba nareszcie załapałam o co chodzi w tym cieniowani, nigdy nie wiedziałam jak zacząć i skończyć. Dzięki!

    xmylittleuniverse.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja koloruję najczęściej pierwszym sposobem, dla początkujących tutorial jest bardzo przydatny, pozdrawiam :)
    ratilcia-art.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny post! Nigdy nie umiałam tak cieniować ;)
    Ps mogę prosić o kliknięcie w ostatnim poście? Bardzo mi pomożesz;) Buziaki ; )

    OdpowiedzUsuń
  9. Ślicznie to wygląda!:)
    Zapraszam do obserwacji naszego bloga!

    OdpowiedzUsuń
  10. Chyba też sobie kupie pare różnych kredek^^ świetne. Rysuj dalej bo widać, że masz talent ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. świetne te ostatnie, zapraszam do mnie bo twój blog pojawił się u mnie w ulubieńcach miesiąca, zapraszam do czytania http://wiktoriaz1art.blogspot.com/2016/05/ulubiency-miesiaca-kwiecien.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Zawsze marzyłam by tak rysować, ale brak mi talentu :p
    Świetnie to wygląda! :)
    Mój Blog - zerknij!

    OdpowiedzUsuń
  13. tyle można się od ciebie nauczyć ♥
    Mój blog-klikkk

    OdpowiedzUsuń
  14. Super poradnik , bardzo przydatny :)
    Zapraszamy na naszego bloga, ostatnio pojawiła się nowa recenzja szkicownika :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Masz talent :)
    malwinabeczek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Wow, nie widziałam jeszcze takiego sposobu na cieniowanie, ja mam trochę inny. Mi się najbardziej podobają spodenki nr 1 :3 Świetny design, zaczynam obserwować i liczę na to samo: akacjaemi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. fajny tutorial, na pewno się przyda. pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Niesamowite! :D Cieniuję całkiem podobnie do pierwszej wersji, ale zawsze chciałam nauczyć się tej ostatniej ^^ Teraz mam bardziej objaśnione i będę lepiej umiała łączyć różne przybory :D

    OdpowiedzUsuń