wtorek, 28 kwietnia 2015

Rude włosy-szkoła rysowania

Hej
Dość dawno tutaj nie było nic ode mnie, ale teraz mam nadzieje to szybko nadrobię, bo mam pełno pomysłów. Narysowałam też nowe rysunki, które niedługo będziecie mogli zobaczyć. Kilka jest z zajęć plastycznych na dużych formatach, a na takich mniejszych w domu rysowałam m.in nietypowy portret. Postanowiłam też, że wezmę się w końcu za rysowanie sylwetki i pierwszy szkic jest już skończony. W tym tygodniu jadę też na takie jakby warsztaty plastyczne do ASP i nie tylko, z czego bardzo się cieszę :) Jestem ciekawa jak będą wyglądać te zajęcia.
Postaram się zrobić jak najwięcej zdjęć o ile będzie okazja i oczywiście pokażę je tutaj.
To taka mini zapowiedź co pojawi się na blogu. W tym tygodniu nie miałam niestety okazji zrobić żadnych zdjęć, ale znalazłam kilka, które czekały w folderach. Może niektórzy pamiętają portret jaki rysowałam na początku roku. Dzisiaj chce pokazać jak łatwo narysować włosy w kolorze rudym. Polecam do tego użyć zestawu kredek Derwent Coloursoft 24+ odcieniu brązu, czerwonego i pomarańczowego. Ja rysowałam na papierze fakturowanym, ale każdy może użyć jakiego chce. Na gładkim bardziej widać pojedyncze włosy.
 
Na początku oczywiście robimy lekki szkic i zatemperowaną czerwoną kredką rysujemy pasma włosów wzdłuż linii szkicu.
 
Pomarańczową kredką rysujemy tak samo, tylko przeciągamy ją dalej i mocniej przyciskamy.

 
Każdy kosmyk oddzielnie, w ten sam sposób.

Tak w kółko, aż włosy będą już "zakolorowane kreskami"

 
Brązowym odcieniem zaznaczamy najciemniejsze miejsca włosów. Gdzie kosmyki nachodzą na siebie, a także z miejsc przy głowie. Tą kredkę musimy dość mocno przycisnąć do papieru.


^ Gotowa praca ^
 
Pamiętajcie, że zawsze przy rysowaniu włosów kredka musi być naostrzona.
Mam nadzieję, że polubicie rysowanie włosów tak jak ja :)
Jeśli chcecie żebym zrobiła jakąś szkołę rysowania to piszcie w komentarzach.
 
♥ Dziękuję za 100 obserwatorów ♥

12 komentarzy:

  1. Przepiękny rysunek. Bardzo fajnie rysujesz włoski. I oczywiście gratuluję tych 100 obserwatorów :)

    amilunaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne! Ja właśnie pierwszy raz zakupiłam takie kartki i nie jestem do nich przekonana, ale zobaczymy :) Gratuluję 100 obserwatorów, ja jestem 101 ! :D
    MÓJ BLOG-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowne rysunki, tez troche interesuje sie rysowanie i nie ukrywa ze bardzo mnie to zainteresowalo :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowne rysunki, tez troche interesuje sie rysowanie i nie ukrywa ze bardzo mnie to zainteresowalo :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie rysujesz :3 Uczysz się tego tak w jakiejś szkole czy jesteś samoukiem? Pytam, bo też trochę siedzę w rysunku, tylko tak bardziej... zawodowo :P

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Dużo uczę się w domu i sama próbuję, ale chodzę też na zajęcia raz w tygodniu, wiec pół na pół :P

      Usuń
  6. Masz talent kobito! :))
    http://ravendiy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie potrafię rysować włosów, naucz mnie :'(
    Włosy rysujesz świetne nad nosem troszkę popracuj :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuję zrobić jakiś bardziej szczegółową lekcje rysowania na innym papierze, żeby lapiej było widać, ale najważniejsze są ćwiczenia :) I tak, wiem z nosem mam największe problemy :P

      Usuń
  8. Super, fajnie to wygląda. Masz talent do rysowania. Często rysuję ludzi, więc
    nauka rysowania rudych włosów mi się przyda. Zapraszam do mnie:
    www.twimmi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń