niedziela, 12 kwietnia 2015

DIY Kwiaty z Bibuły-Liliowiec

 

 Hej
Ostatnio naszło mnie na robienie różnych dekoracji do pokoju. Co pewnie zauważyliście :) Przypomniałam sobie o książce z już dość wydaje mi się zapomnianą techniką tworzenia kwiatów z bibuły. Póki co zrobiłam dwa rodzaje z kilkunastu świetnych wzorów. Pokażę jeden z łatwiejszych i bardzo wiosennych.
Potrzebne będą:
Taśma jest pomocna przy sklejaniu razem płatków do drutu itp. ale nie jest ona konieczna.
Można użyć tylko jednego odcienia zielonej bibuły.
 
 
Na początku wycinamy prostokąt z żółtej bibuły 3 x 4,5 cm.


 
Przecinamy 3 razy na 3,5 cm.
 
Zwijamy

 
Końcówki rysujemy pomarańczowym pisakiem/markerem, lub farbą do szkła.
 
Smarujemy klejem i naklejamy na drucik.
 
Następnie wycinamy 3 płatki zewnętrzne. W książce są szablony do odrysowania, ale możecie też to mniej więcej odrysować. Długość płatków wynosi 8,5 a szerokość w najszerszym miejscu 2,5.


Kredką świecową, lub miękką ołówkową w kolorze pomarańczowym kolorujemy do połowy płatki. Można także zrobić takie jakby ombre używając czerwonego w 1/4 płatka.

Modelujemy listki rozciągając środki i zagniatając wierzchołki. Przyklejamy każdy płatek do drucika.

Teraz wycinamy zewnętrzne płatki. Długość 8,2 szerokość w najszerszym miejscu 2,1.
 
Ich zewnętrzna stronę kolorujemy do połowy zieloną kredką.
Naklejamy na drucik tak aby mijały się z płatkami wewnętrznymi. Pamiętając, że strona, po której jest pokolorowane jest na zewnątrz.
 
Cały drucik obklejamy zielonym paskiem bibuły.



 
 
Pąk robi się już o wiele łatwiej.
 
NA początek  wycinamy kwadrat 7 x 7 cm i związujemy go z jednej strony drucikiem.

odwracamy na drugą stronę i zakładamy na długopis, po czym sklejamy.
Wkładamy ścinki bibuły i zawiązujemy dłuższym drutem.

 
Obwijamy paskiem zielonej bibuły.

 
Powtarzamy te czynności kilka razy w zależności ile chcemy mieć kwiatków i pąków.
Kwiatki i jeden pąk zostawiamy na krótkich drutach, a drugi pąk na długim.

 
Do tego najdłuższego druta doczepiamy paki i kwiaty przez owijanie.

 
 
Można tworzyć rożne kompozycje.







 

 
 
Jeśli macie jakieś pytania, albo chcecie żebym pokazała jakieś inne wzory takich kwiatów to oczywiście piszcie :)
 

15 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy post, interesujący temat. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne, jak żywe :D na pewno spróbuję zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, są przepiękne!!!!!!!!
    Na pierwszej fotce byłam PEWNA, że to zdjęcie żywego kwiatka...
    Pozdrawiam
    Sol
    http://turystycznyprzewodnik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajne kwiatki są śliczne na pewno użyje do wystroju mojego pokoju i czekam na więcej !

    http://missstyle21.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Super to wygląda. Na pewno skorzystam z tego pomysłu :)

    ♦ http://nemezis-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo ładne są ! :)

    clemeent.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Mega post
    .
    .
    Obs za obs? (Ja już,napisz u mnie)
    Zapraszam do mnie (nowa nazwa bloga)
    Mój Blog - klik!-Zapraszam Nowy Post
    Będzie mi miło, jeżeli zostawisz po sobie ślad :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mega post
    .
    .
    Obs za obs? (Ja już,napisz u mnie)
    Zapraszam do mnie (nowa nazwa bloga)
    Mój Blog - klik!-Zapraszam Nowy Post
    Będzie mi miło, jeżeli zostawisz po sobie ślad :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie Ci wyszły! :)

    Zapraszam na konkurs!
    Pozdrawiam
    http://kolorowaosobowosc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Prześliczne liliowce :D Przede wszystkim masz ciekawie komponujące się tło :D A co do kwiatów to może w przyszłym poście zaprezentujesz jak się robi róże? :D Bardzo je lubię :3 Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne kwiatki! Zazdroszczę Ci takich zdolności manualnych, bo ja niestety nie mam żadnych :D

    Konkursy internetowe napewno znajdziesz coś dla siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowny post i nagłówek. :)
    Obserwuję ;*

    OdpowiedzUsuń
  13. Kwiaty wyglądają ślicznie, najładniejsze są te białe <3

    Zapraszam na mojego bloga *KLIK* może znajdziesz tam coś inspirującego :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Liliowiec to jeden z trudniejszych kwiatów do wykonania ale wyszły pięknie ;)
    Zapraszam do mojego bloga, również wykonuje kwiatki z bibuły ;)
    http://centrum-dekoracyjne.pl/blog

    OdpowiedzUsuń