środa, 6 maja 2015

Twórczość komputerowa - czy to sztuka?

Witam, z tej strony Luavinda.
Współpraca na tym blogu między mną a Agatą nieco się wydłużyła i właśnie z tego powodu poruszę dziś nieco odmienny od reszty tematów, a za razem identyczny temat.

Na różnych, darmowych programach od czasu do czasu zdarza mi się coś nabazgrać. Zazwyczaj zostaje to usunięte, gdzieś wrzucone.
Często pracuje na programie GIMP, w obsłudze jest przyjemny, ale zanim do niego podeszłam minęło dużo czasu, ciężko samemu na początku wszystko zrozumieć.

Jeśli chcesz stworzyć coś samodzielnie na sam początek polecam program MyPaint, ma szeroki wybór pędzli, nieograniczone pole do rysowania, jest także bardzo prosty w obsłudze.

Photoscape służy mi do nadawania końcowych efektów, używam go jedynie przy pracach stworzony od kreski przeze mnie. Na pewno większość z Was kojarzy ten program, posiada dużo efektów i dodatków.

Zdarza mi się użyć programu Alchemy, ma nieco skomplikowane ustawienia pędzla, jest dostosowany pod tworzenie szablonów do dalszej obróbki. Nie posiada możliwości cofnięcia, ponowienia itd.


Nawet bez znanego Photoshopa można zrobić coś kreatywnego (te prace od kreski są wykonane przeze mnie).





 Często dostaję też zamówienia, by zrobić desing bloga, nagłówek. Nie uważam się za eksperta, moje prace są raczej na poziomie amatora. W tych nagłówkach, desingach posługuję się obrazkami, które pochodzą z internetu. Oczywiście zawsze je modyfikuję.




Nagłówek w moim blogu (KLIK) też mojego autorstwa.
W razie pytań piszcie na kontakt (podany na moim blogu).

A co Wy sądzicie na temat takiej twórczości? Może macie też swoje prace do zaprezentowania?

4 komentarze:

  1. Przepiękne prace. Ja dopiero się uczę robić w gimpie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Od paru lat korzystam z GIMPa, jednak od jakiegoś czasu mam również styczność z innymi programami graficznymi ze względu na kursy z grafiki komputerowej, na które uczęszczam. Biorąc pod uwagę to, że nadal będę szła w kierunku grafiki komputerowej, to tak, uważam to za pewien rodzaj sztuki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak najbardziej jest to rodzaj sztuki, sama tworzę tyle że na Photoshopie, nie wiele potrafię, jestem samoukiem, chociaż mam lekcję w szkole.
    Podobają mi się twoje prace, ładne :) twój nagłówek na twoim blogu też jest ciekawy :D zajmujesz się też CSS?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak ale nie jest to profesjonalizm. Czasami zdarza mi się zrobić jakiś skromny szablon.

      Usuń