sobota, 16 maja 2015

ASP i Muzeum Narodowe

Hej
W ostatnim poście pisałam, że jadę na wycieczkę związaną z moją pasją. Byłam w Akademii Sztuk Pięknych i na wystawię Olgi Boznańskiej w Muzeum Narodowym w Warszawie. Wszystko mi się na prawdę bardzo podobało. Od razu jak weszłam do ASP to świetnie się zapowiadało. Ściany wypełnione kolorowymi pracami, zapach farb wypełniający budynek, nawet ludzie wydawali się tacy inni :)
Razem z moją grupą oglądałam każdą salę, w której trwały zajęcia. Od rysunku, malarstwa po grafikę i fotografię. Poznaliśmy nową technikę graficzną, w której rysuje się tłustą kredką po oszlifowanym kamieniu nakłada się różne płyny których nazw już niestety nie pamiętam i odbija się na kartkę na prasie graficznej. Każdy rysował swój autoportret na kawałku kamienia.

 






 
Później poszliśmy do Muzeum i oglądaliśmy wystawę Olgi Boznańskiej. Przewodnik opowiadał o życiu malarki i jej obrazach. Olga malowała najczęściej portrety bliskich lub na zamówienia. Chociaż na wystawie znalazła się też martwa natura. Inspirowała się kulturą Japonii. Bardzo podoba mi się jej styl malowania i dbałość o szczegóły. Co możecie zobaczyć na zdjęciach. Możecie zobaczyć resztę jej obrazów w internecie.
 
Boznańska rysowała to w wieku 13 lat.





 
Oprócz obrazów malarki oglądaliśmy także dzieła innych autorów. Np. obraz, który zawsze bardzo mi się podobał: "Dziwny Ogród" 
 
Zdjęcia są niestety słabej jakości bo robione tak trochę w biegu, żeby zdążyć za grupą i w dodatku robione telefonem, ale mam nadzieję, że chociaż trochę Wam się podobają ;)
 
Co myślicie o poście?
 

3 komentarze:

  1. No. Teraz muszę się tylko wybrać do muzeum.

    OdpowiedzUsuń
  2. Musiałaś się świetnie bawić :)

    http://missstyle21.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Odlot, też chcę kiedyś odwiedzić ASP :33

    OdpowiedzUsuń